The Witcher - 1.Séria (2019) RECENZIA

Sapkowského Witchera pozná azda každý "pravý" fanúšik fantasy, či už skrz knižnú alebo hernú predlohu od CD Project RED (príbeh hier začína tam, kde knihy končia).

Netflixovské spracovanie zaklínača nie je brilantné, ale funguje skvelo ako náplasť po staršej poľskej adaptácii a je určite príťažlivejšie pre mladšieho diváka aj keď niektoré efekty nepôsobia zrovna prvotriedne, ale za to môže pravdepodobne budget ktorý seriál dostal.

S hereckým obsadením malo spočiatku mnoho fanúšikov problém, ale môžem povedať, že Henry Cavill je skvelý Geralt a po prvej sérii, ak nie epizóde, som si v roly Geralta a.k.a. Butchera z Blavikenu nevedel predstaviť nikoho iného. Cavill na mňa spočiatku pôsobil až groteskne nasvalene a neobratne, ale opak je pravdou. Presvedčila ma o tom už prvá bojová scéna s mečom, v ktorej sa nám Biely vlk predviedol. Minimálne tak isto dobrá je aj Anya Chalotra ako Yennefer a Freya Allan ako Ciri.

Pochváliť si určite zaslúži aj pieseň "Toss a coin to your witcher" spievaná Marigoldom (Joey Batey), bardom a blízkym priateľom Geralta z Rivie. Pieseň sa prvý krát objavila v druhej epizóde a stala sa neodmysliteľnou súčasťou celej prvej série.

Seriál si ale odniesol vlnu kritiky hlavne fanúšikmi knižnej predlohy práve kvôli multikultúrnemu obsadeniu niektorých protagonistov, vzhľadom k tomu, že predloha vychádza z poľskej/slovanskej mytológie a je zasadená do doby pripomínajúcej ranný stredovek v Európe. Ale osobne v tom nevidím problém a nemal som pocit, že by to uškodilo samotnej atmosfére seriálu, kedže je to žáner fantasy, hranice sa predsa nekladú (alebo sa len ľahšie posúvajú?).

Jedna z vecí ktoré by som vytkol je, že divák ktorý je vo svete zaklínača nováčikom môže byť spočiatku zmätený z časových línií v prvých niekoľkých epizódach, pretože dej nie je lineárny. Ale nezúfajte, do štvrtej časti by ste mali byť v obraze a veci vám začnú dávať zmysel. Takisto mi nedá nespomenúť Nilfgardskú "zbroj" voči ktorej mám výhrady a ktorá sa líši od akejkoľvek predlohy a pôsobí na mňa ako tŕň v oku vždy, keď ju vidím. Nezostáva než dodať, že aj keď som si neodpustil nejakú tú dávku kritiky, witchera som si užil a teším sa na druhú sériu ktorej by sme sa mali dočkať v roku 2021. Nakrúcať by sa mala z časti aj na Slovensku.

7/10

9
Filmové a seriálové recenzie, zhrnutia a eventy z môjho uhla pohľadu. email: [email protected]