3.11.2017 01:14

Thor: RagnaRO(C)K(S) (Recenzia)

Rozprávka sobotných rán rokov osemdesiatych s pánom hromu a blesku skočila na plátna kín a je prvou Marvel komédiou, milí kakaovníci!

Pán hromu a blesku? Pardon! Boh hromu a blesku.

Zdroj: IMDb

Ujasnime si jednu záležitosť hneď na začiatku. Áno, som fanboy Marvelu! Taktiež som však fanboy DC, komiksových filmov, filmu ako takého! Ak si ma teda chcete škatuľkovať, pokojne. Považujem sa však za nezávislého poslanca vo svete komiksoviek.

Vráťme sa teda k hlavnému účinkujúcemu tohto blogu, Thor: Ragnarok. Prečo som označil tretie pokračovanie o dobrodružstvách Thora Odinsona za prvú Marvel komédiu?

Zdroj: IMDb

Ak ste náruživým divákom filmov z dielne Marvel Studios, mohli ste si všimnúť, že jednotlivé snímky nie sú len adaptáciami úspešných komiksov, možno v nich začať sledovať prvky ďalších filmových žánrov. Captain America: The Winter Soldier bol politickým thrillerom, Ant-Man je tzv. "heist" film, Guardians of the Galaxy sú kozmickou adventúrou podobnej Star Wars, Spider-Man: Homecoming je zase inšpirovaný "coming-of-age" filmami Johna Hughesa.

Aj keď každá z marveloviek obsahuje svoju dávku humoru, Ragnarok je prvou ozajstnou komédiou v Marvel filmovom vesmíre. A čo je hlavné, veľmi vydarenou komédiou! A to vďaka pánovi sediacom v režisérskom kresle. Taika Waititi je sympatický Novozélanďan, ktorý svojim talentom a sviežim pohľadom na film povýšil Ragnarok na prvé miesto v rámci Thor trilógie. Svoje komediálne kvality taktiež preukázal dielami What We Do in the Shadows a Hunt for the Wilderpeople, ktoré vehementne odporúčam. Taika zvyčajne vo svojich filmoch aj vystupuje. Nebolo tomu inak ani v Thorovi, predal svoj hlas kamenistému gladiátorovi Korgovi, ktorý vďaka nemu miestami znie, že dva podstatné kamene postráda.

Zdroj: IMDb

Do kina sa však nenáhlime kvôli nejakému druhoradému vymyslenému aktérovi. Hlavným eventom je predsa vysekané telo Chrisa Hemswortha! A tak ako ostatné slečny v kinosále, aj ja som na pár sekúnd zatajil dych pri pohľade na nespravodlivé rozhodnutia prírody. Zatiaľ čo Hemsworth vyzerá ako reálne stelesnenie boha hromu a blesku, ja pôsobím dojmom hipster vikinga, ktorý by si mal zaobstarať fitness program svojho štvrtkového božstva. Ešte nespravodlivejším je ale fakt, že dokonalý výzor sa spája so skvelým komediálnym načasovaním, čo prináša atraktívneho hlavného hrdinu vo všetkých smeroch.

Zdroj: IMDb

Čo by bol však kapitán bez svojho tímu?

Zdroj: imgflip

Nie zrovna tradiční spojenci, po preskákaní zopár tréningových úskalí, vytvoria Team Thor (nanešťastie bez Darryla). Ukecaný Hulk je novinkou vo filmovom svete Marvelu, ale práve vďaka nemu môžeme aspoň sčasti zakomponovať do dejovej línie úspešnú sériu Planet Hulk, kde zelený obor drží titul gladiátorského šampióna na planéte nechcených a zabudnutých vecí, Sakaar. Tam kde je Hulk, musí byť aj Bruce Banner, v podaní Marka Ruffalo, ktorý ako vždy dopĺňa pokojnú polovicu novodobej interpretácie Dr Jekyll a Mr Hyde.

Zdroj: IMDb

Sakaar so sebou prináša aj novú hráčku, a tou je Valkyrie, ktorú stvárňuje talentovaná Tessa Thompson. Tá po boji s démonmi vlastnej minulosti a alkoholizmu, ktorý by jej mohli závidieť aj v tej najvýchodnejšej krčme za Košicami, zaujme významné miesto v novej partičke Odinovho najstaršieho synátora.

Zdroj: IMDb

A tak ako Banner nemôže byť bez Hulka, tak sa ani Thor nezaobíde bez svojho prefíkaného a darebáckeho súrodenca, Lokiho. Stvárnený charizmatickým Tomom Hiddlestonom, Loki pokračuje po ceste nenapraviteľného antihrdinu, ktorý sa však eventuálne podujme so starším bratom na záchranu domova, Asgardu.

Zdroj: IMDb

Tým sa dostávame k záporákovi, a ako to nanešťastie pri marvelovkách býva, najslabšiemu článku celého filmu, Hele. Nechápte ma zle, dych berúca Cate Blanchett je dokonalým obsadením úlohy bohyne smrti. Avšak vývoj a história postavy sú nám naznačené výkladom v nedotiahnutej a okatej forme. Postačili by jedna či dve scény navyše, aby sme sa vcítili do pohnútok takmer neporaziteľného zloducha.

Zdroj: IMDb

Medzi mínusy by som zaradil aj triviálne ukončenia osudov určitých spojencov Asgardu, ktorí zostali v mojich očiach nedocenení.

Spomenuté nedostatky sú však len jedným matným sklíčkom na pestrej mozaike zábavy, akcie, sýtych farieb a vizuálnych efektov, ktorú dopĺňa hudba vzdávajúca poctu elektronickým zvukom a témam osemdesiatych rokov, a samozrejme Immigrant Song, vďaka ktorému oslávi Jimmy Page požehnané Vianoce.

Zdroj: IMDb

Thor: Ragnarok je ďalším víťazstvom pre stajňu Marvel a krokom bližšie ku grandióznemu "koncu" v Infinity War. Z kina som odchádzal s úsmevom na tvári a pocitom detského nadšenia v srdiečku.

Thor: Ragnarok 9.5/10