20.11.2017 23:01

Justice League (Recenzia)

Bohovia DC majú za sebou svoj prvý teambuilding! Úspešná párty, či toxický opijáš nasledovaný krutým bolehlavom a sušákom prahnúcim po kvalitnej komiksovke?

Osobne sa rozhodne prikláňam k prvej z možností.

Zdroj: IMDb

Justice League je v poradí piatym dielom v rámci série filmov, ktoré tvoria tzv. DC Extended Universe (DCEU). Predchodcami sú Man of Steel, Batman V Superman, Suicide Squad a Wonder Woman. Postavy a udalosti jednotlivých filmov existujú v jednom "vesmíre" a vzájomne sa ovplyvňujú. To v praktickej rovine znamená, že Suicide Squad je rovnaký shit v rámci všetkých piatich filmov.

Zdroj: IMDb

Do režisérskej stoličky si opäť sadol Zack Snyder, ktorý odštartoval DCEU s novou verziou Supermana, Man of Steel, a nasledovne pokračoval súbojom DC titánov, Batman V Superman. Snyder je známy hlavne vďaka jedinečnému štýlu a vizuálnemu prevedeniu svojich snímok, čo môžeme vidieť vo filmoch 300 a Watchmen. Kvôli tragickej rodinnej udalosti musel Snyder počas postprodukcie odstúpiť od svojich režisérskych povinností a žezlo prevzal geek guru, Joss Whedon. S príchodom Whedona bolo uskutočnené aj extenzívne dodatočné natáčanie nových scén, a s tým spojená takzvaná "Moustache-Gate". Kauza, kvôli ktorej museli Henrymu Cavillovi digitálne odstrániť fúzy z tváre, nakoľko si ich nechal vyrašiť kvôli úlohe v najnovšej Mission Impossible.

Zdroj: Nerdist

Justice League si zachovala svoju konzistentnosť napriek spomínanej režisérskej dráme. Celkový film nepôsobí ako hybrid od dvoch rozdielnych tvorcov, ale ako jednotná snímka s charakteristickými prvkami oboch režisérov.

Teambuilding superhrdinov DC prebieha ako mnoho iných, po ostýchavom úvode združíte dokopy partiu kolegov, ktorých poznáte viac, či menej. Dáte sa do nálady, zobudíte súdruha spiaceho na bare, zničíte parket, a napriek zopár hluchým momentom, odchádzate spokojný domov.

Zdroj: IMDb

Za celkovým pocitom satisfakcie stojí hlavne partia hercov, ktorá sformovala a vdýchla život tomuto nesmrteľnému tímu komiksových bohov. Každý z protagonistov dodal svojej postave osobitý charakter a spoločne vytvorili organicky fungujúcu jednotku. Chémia a interakcie medzi jednotlivými aktérmi vytvorili atmosféru dobre naolejovanej mašiny. (A teda dobré mašiny sú aj samotní herci! Úúú mama!)

Zdroj: IMDb

Nanešťastie nemôžem opomenúť ani spomínané hluché momenty. Najväčším je určite Steppenwolf, ktorý predstavuje protivníka Ligy spravodlivosti. Táto CGI kreatúra je horou mimozemských svalov bez duše, ktorá túži po skaze našej planéty len za účelom skazy samotnej. Za týmto cieľom a armádou jednorazových "paradémonov" nestojí žiaden hlbší význam. Steppenwolf slúži len ako prostriedok na zjednotenie našich hrdinov a ich rozvoj pre budúce dobrodružstvá.

Zdroj: IMDb

Ďalším nepriateľom je samotná dĺžka filmu. Minutáž každého z predchádzajúcich dielov série DCEU prekročila hranicu dvoch hodín. Dĺžka Justice League sa zastavila na 119 minútach vrátane záverečných tituliek. Údajne za tým stojí výkonné nariadenie z manažérskych kancelárií Warner Bros., domov pre stajňu DC. Akokoľvek, "krátkosť" tohto filmu ubližuje viac, ako pomáha. Dej pôsobí uponáhľaným dojmom, scény nemajú čas dýchať, a pre laikov zostáva mnoho udalostí nejasných a nevysvetlených. Trpia taktiež určité témy a dejové línie, ktoré by si zaslúžili o pár minút pozornosti naviac.

Zdroj: IMDb

Milým prekvapením a sladkou dobrotou bolo zakomponovanie Batman (1989) a Superman (1978) témy do sprievodnej hudby, stvorenej legendárnym Danny Elfmanom. Na zahodenie nie je ani verzia "Come Together" od Gary Clark Jr.

Zdroj: IMDb

Justice League bude vďačnou témou debát, diskusií a hádok nerd národa na celosvetovej úrovni počas najbližších dní, týždňov, mesiacov, možno aj rokov. Tejto snímke sa dá vytknúť mnoho chýb, ale aj vyzdvihnúť pozitíva, ktorými sa DCEU snaží zabudnúť na neduhy minulosti. Dúfajme, že sa z tohto krásneho zmätku vymaníme a dostaneme verziu Justice League hodnej svojich "božských" hrdinov!

Justice League 6.5/10

4

Chceš vědět, když Fenomén Fí přidá nový blog?