23.7.2019 20:13

Recenzia 1 : UMLČANÍ

Úvodom by som chcela napísať, že nie som žiaden kritik ani literárny znalec. Len rada čítam, a momentálne čítam viac než počas školy a všetkých ostatných povinností.

Tiež rada píšem, no stále prestanem pretože mi príde, že to nemá zmysel. Preto som sa rozhodla že začnem písať o knižkách ktoré čítam, aby to možno aspoň niekoho zaujalo a malo to ten zmysel ktorý väčšinou postrádam.

Prešiel rok od vraždy Jána Kuciaka a jeho snúbenice. Prešiel rok od udalosti, ktorá zdvihla z pohodlia gaučov tisíce ľudí. Prešiel rok, no rany stále nie sú zahojené. Hoci väčšina bežnej populácie zložila odznak s podobizňou Jána Kuciaka a Martini Kušnírovej, zabudla na to čo sa stalo a vrátili sa do svojich každodenných životov, táto vražda ďalej visí vo vzduchu ako zápach nepríjemnej spomienky. Spomienky, ktorú by všetci najradšej považovali len za zlý sen, no opak je realitou.

Žltú knižku s názvom umlčaní mi na moje prekvapenie dala moja babka. Moja babka ktorá volila Procházku. Bola smutná keď mi ju požičiavala a hovorila mi aké je to veľké nešťastie, že sa niečo také stalo. Budem úprimná, sama by som si túto knižku asi nekúpila, hoci ju recenzovala aj sama Veronika Ostrihoňová, od ktorej sa teda inšpirovať knižkami nechám.

Asi vám nemusím písať o čom táto knižka je. Bála som sa ako autori spracujú takúto tému ale nebolo to najhoršie. Píšem že to nebolo najhoršie, pretože to nebolo ani najlepšie. Najviac sa mi páčil začiatok knihy, kde je opisované detstvo mladých snúbencov, prepletené výpoveďami rodičov. Dozvedáte sa tak aký v skutočnosti bol Jano Kuciak a Martina Kušnírová a bolí vás o to viac čo sa im stalo. Stotožňujete sa s týmto mladým párom ako by to boli hlavné postavy románu. Čítate o rôznych úsmevných situáciách, či spomienkach rodičov na ich ťažký život. Ale stále sa s tým viete stotožniť, boli to ľudia ako ja alebo vy.

Ak ste tento prípad sledovali, knižka vás môže prekvapiť jedine úvodom. Prekvapí vás tým ako vyrastala táto mladá dvojica, aká v skutočnosti bola, aké problémy riešili ich rodičia. Zbytok už bohužiaľ viete, pretože ste o tom čítali alebo ste o tom počuli. Viete že Jano Kuciak pracoval na odhalení talianskych mafiánov, viete že sa mu vyhrážal Kočner a viete ako to celé dopadlo. Osobne si myslím že koniec knižky bol zbytočne natiahnutý a až priveľa tam spomínali, že pre Jána Kuciaka bola práca na jeho dome vyslovene oddychom.

Máte si túto knižku prečítať? Prečítajte si ju ak vás zaujíma aká skutočne bola mladá dvojica z odznaku, ktorá sa stala symbolom boja za demokraciu. Prečítajte si ju ak vás zaujíma životný príbeh týchto dvoch mladých ľudí ktorý umreli zbytočne, aj keď som už mnohokrát počula že ich smrť zbytočná nebola.

0
Život píše a ja píšem o tom, ako píše.

Chceš vědět, když zijemapisem přidá nový blog?