19.10.2017 01:29

Geo(shit)storm? (Recenzia)

Skočme v čase 20 rokov dozadu. V dobe dní nezávislosti, drvivých dopadov a Armageddonu by obstál. Možno by sme očakávali teraz "vytúžené" pokračovanie. Ale nie, dočkali sme katastrofy moderného veku!

Aby som uviedol veci na pravú mieru, obľubujem katastrofické filmy. Väčšina z nich sú oddychovečky s happy endom, ktoré Vás presvedčia prečítať si najčerstvejší článok o globálnom otepľovaní alebo na pár dní recyklovať. Armageddon má špeciálne miestečko v mojom srdci, vyrástol som pri tom, keď sa Bruce Willis ešte tváril, že mu záleží na záchrane nášho sveta.

Zdroj: ComingSoon.net

Geostorm si však zobral na plecia veľkú výzvu, skombinovať živelnú katastrofu globálnych rozmerov s politickou drámou, kde kľúčovou postavou je (ako inak) prezident Spojených štátov amerických. Počas toho ako močím do Grand Canyon-u s brokovnicou v ruke, mi na pleci pristál orliak bielohlavý s burgerom v zobáku, 'Merica! Nejako tak sa musel pri tvorbe cítiť režisér a scenárista Dean Devlin.

Zdroj: IMDb

V úvode nám komentovaním náhodných klipov z najbližšej public domain situáciu vysvetlí dcéra hlavného protagonistu, ktorá vo filme vystupovala asi tak dlho ako Sean Connery v Robinovi Hoodovi. Netešte sa teda na útek pred vlnou tsunami ako sľubuje plagát. Poslúžila však na to, aby slzička ukápla, keď to s Gerardom nevypadá zrovna najružovejšie.

Gerard Buttler, ako hlavný hrdina menom Jake Lawson, ktorý zrejme svojpomocne postavil sieť satelitov na obežnej dráhe Zeme slúžiacich na kontrolu extrémnych výkyvov nálad matky prírody. Prečo sám? S neochvejnou určitosťou totiž dokázal ovládať najkomplexnejší vynález ľudstva do najmenšieho detailu, a zároveň sa postarať o sexy rebelský výzor opravára ekologických tátošov pre floridských dôchodcov. Ja dokážem hystericky nahučať na babičku v MHD, keď sa Microsoft rozhodne po troch rokoch aktualizovať balíček Office.

Zdroj: IMDb

Postavu Jake-a dopĺňa jeho mladší brat, od evidentne inej mamy, Max Lawson, v podaní Jima Sturgessa, na ktorého sa síce dobre pozerá (ako mi ozrejmila frajerka), avšak doteraz som nepochopil, vďaka akej kvalifikácii sa dostal na miesto poradcu amerického prezidenta. Na tom však nezáleží, hlavne, že má snúbenicu na správnom mieste federálnej agentky a tá ho vyseká z hocijakých problémov.

Taktiež tu máme prezidenta, nejakého toho tajomníka, agentov tajnej služby, zamestnancov verejnej správy a rozmanitú hŕstku geniálnych vedcov, ktorí pohodlne dokážu zasiahnuť do deja, aby nám prostredníctvom telefonátov, meetingov a ďalších prostriedkov vysvetlili čo tá geostorm je, a prečo je vlastne taká zlá. V zhluku nezmyselných rečí a náhodného generátora vedeckých slov sa človek aj zabudne spýtať, prečo táto banda geniálnych hláv pozabudla na nejaký ten antivírus.

Zdroj: IMDb

Ale aby som nebol len plný hejtu, nájde sa aj pár pozitív, nepodarených cielených vtipov a na druhú stranu nezámerne vtipných situácií. Trápne hlášky a prehnané lacno vyzerajúce vizuálne efekty pobavili moje klišoidné ja. K hlasnému pobavenému "pfff" ma v tej najnečakanejšej chvíli dohnala frekventovaná vetička každého dobrého lacného porna: "Need a hand?"

Zdroj: IMDb

Ak máte chuť vyčistiť si mozog pri nenáročnej filmovej hlúposti so sympatickým hereckým obsadením a decentným soundtrackom, je tu pre Vás Geostorm.

Geostorm – 3/10