Máme velké plány. Chceme být nejen Hlasem moderní generace v Česku, ale i informačním lídrem pro mladé. Chceme zdravě soutěžit s naší mateřskou redakcí na Slovensku. Chceme dělat kvalitní originální obsah, který dá čtenářům něco navíc, a proto nás rádi podpoří koupí předplatného. Chceme přinášet nová témata, trendy, ale i osvětu tam, kde to považujeme za důležité, protože máme na mladé lidi vliv. Dynamicky rosteme, a proto potřebujeme nejlepší z nejlepších. A ještě chceme, aby nás to při tom všem i bavilo.
Důležitější však je, že nás čte přes 1,5 milionu lidí měsíčně. Nechceme proto zaspat a tvářit se, že se nás netýká, co se kolem nás děje. Životní prostředí, lidská práva, rovnoprávnost – to vše chceme řešit ještě víc a psát o tom tak, aby to mladé zaujalo.
Jako první lifestylový online magazín jsme spustili předplatné. Umožňuje nám věnovat se – při lifestylu – i kvalitnímu obsahu, jít více do hloubky a přinášet komplexnější témata:
Pornoherečka Alexis Crystal nám prozradila vše, co tě kdy zajímalo, ale bál ses zeptat
Černobylská tragédie: Před 33 lety se nad nicnetušícími Evropany vznesl smrtící radioaktivní mrak
Zkusil jsem žít na minimální mzdě v Praze. Zadlužil jsem se a přežíval na instantních polévkách
Součástí těchto změn je obsazení pozice šéfredaktora/ky, která je klíčová pro směrování obsahu, ale i pro fungování celé redakce českého REFRESHERu, a proto od tebe očekávám:
že budeš na špičkové úrovni ovládat českou gramatiku a stylistiku.
Ostatní se tě budou ptát, jak jsou věci správně a jaký výrazový prostředek nebo slovní spojení použít. Musíš být tím, který ostatní učí a opravuje. Je proto nevyhnutelné, abys na špičkové úrovní ovládal/a gramatiku a stylistiku.
že budeš znát jazyk a tón REFRESHERu skrznaskrz.
REFRESHER znáš a sleduješ. Máš přehled o pozici online a printových magazínů na českém trhu, zároveň sleduješ zahraniční magazíny.
že budeš mít základní znalosti digitálního marketingu.
Jako šéfredaktor/ka budeš mít na starosti i přidávání článků na Facebook, proto je důležité, abys věděl/a, jak příspěvek nastavit. Stejně tak je důležité, abys věděl/a, proč naše články linkujeme na Instagram a jaký to má význam a abys rozuměl/a mediálnímu ekosystému REFRESHERu.
že už pracuješ v médiích aspoň tři roky, z toho aspoň 1–2 roky na vedoucí pozici.
Už sis něco v médiích odpracoval/a, umíš nejen psát, ale i editovat a řídit lidi v médiích. Vedl/a jsi skupinu lidí v rámci projektu nebo celé redakce. Jsi schopen/na naplánovat obsah tak, aby dával dlouhodobý strategický smysl a zároveň dohlížet na dosahování cílů.
že se orientuješ na českém mediálním trhu.
Máš přehled o pozici v rámci printových a online magazínů na českém trhu, zároveň sleduješ zahraniční magazíny. Rozumíš problémům, které mediální branži sužují, ale máš plán, jak se s nimi vypořádat. Zároveň znáš lidi, kteří se kolem médií pohybují, protože jsi aktivní v komunitě.
že budeš profesionální, samostatný/á a proaktivní.
Na pozici šéfredaktora/ky budeš mít možnost, ale i povinnost využít všechny dovednosti a zkušenosti, které jsi čerpal/a během své kariéry. Musíš si být vědom/a toho, že si tato pozice žádá nasazení celého člověka.
Očekáváme od tebe, že budeš sledovat trendy a budeš do REFRESHERu přinášet zajímavé nápady, vylepšení v rámci obsahu, ale i v rámci procesů v redakci.
že budeš spolehlivý/a a upřímný/á a budeš nám partnerem při vytváření strategie obsahu.
Chceme, abys byl/a bezúhonný/á, to znamená žádný vagabund nebo pašerák. Nechceme rutinéra/ku, ale vizionáře/ku, který/á ví, kam se bude trh ubírat a kde chce REFRESHER vidět za pár let. Není to lehký job a je to jízda, ale pokud chceš být tím, kdo ovlivňuje a mění věci, nemáš na výběr. A pokud ovládáš slovenský a anglický jazyk (gramatika a stylistika), je to výhoda.
že budeš sdílet naše hodnoty, vizi a kulturu.
Toto není jen formální požadavek. Je pro nás důležité, abys sdílel/a naše hodnoty, zapadl do firemní kultury a kolektivu a aby se tvá vlastní vize strategicky shodovala s naší.
že budeš pro redaktory autoritou a mentorem jak v oblasti psaní, tak i jako manažer/ka a nadřízený/á.
REFRESHER jsou hlavně lidi, a to nejen ti, kteří obsah konzumují, ale zejména ti, kteří ho tvoří. Snažíme se, aby se každý redaktor ve své práci posouval, byl motivovaný a stále dosahoval nových cílů. Ty budeš inspirací pro jejich nastavování a dosahování.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
Ve zkratce potřebujeme člověka, pro kterého je REFRESHER lovebrandem. Člověka, který rozumí tomu, o čem píšeme, ale má i vizi, kam posunout obsah REFRESHERu. Ví, jak na to, a bude to dělat v rámci hodnot, kterými se řídíme. Pokud je toto příležitost pro tebe a jsi náš/naše budoucí šéfredaktor/ka, pošli nám:
Životopis. Zkušenosti. Jaké máš a jak tě kvalifikují? Co jsi celý život dělal/a?
BIO. V pár větách se popiš a řekni nám, jaký jsi člověk.
Proč ty, proč u nás a proč bys měl/a být nový/á šéfredaktor/ka.
Návrh obsahové strategie pro refresher.cz v rozsahu 30 řádků.
Toto vše pošli dohromady v jednom PDF soubor na [email protected] s předmětem #SEFREDAKTOR. Teším se na tebe a držím palce.
Text je součástí Refresher blogu, není redakčním obsahem. Administrátory můžete kontaktovat na [email protected].
Chceš vědět, když přidá nový blog?
Zadej svůj mail a dostaneš upozornění. Kdykoliv se můžeš odhlásit.