21. 8. 2025 13:51

Šum sladkých slibů: nebezpečí influencerů a easy výdělků v online hazardu

V době neustálého online kontaktu se stále častěji setkáváme s nabídkami "snadných výdělků" z kasin či sázek. Lidé, kteří uvěří těmto lákavým prezentacím, podlehéjí pocitu, že se stanou bohatými.

1. Síla influencerů – jak pomáhají “normálnosti” hazardu

Sociální média a influenceři jako novodobí prorokové úspěchu přetvářejí hranice reálného. Často používají nenápadné strategie, které nebezpečně normalizují hazardní chování a snižují vnímané riziko. Výsledkem je, že především mladí lidé jsou vůči takové propagaci velmi zranitelní.

2. Reklama posiluje problémy – arogance hazardu vůči riziku

Mezinárodní výzkumy potvrzují, že lidé s již existujícími sklony k hazardu reagují na reklamy mnohem intenzivněji. Slogany jako „snadné výhry“ nebo prezentace hazardu jako relaxace podporují impulsivní chování. Reklama zde nefunguje jen jako propagace, ale přímo jako katalyzátor ztráty sebeovládání.

3. Tvrdá realita: pokeroví influenceři – riziko pro mladé

Influenceři propagující hazardní automaty stali předmětem kritiky i regulace. Někteří natáčejí videa, kde vkládají stovky dolarů a slibují další sázky podle počtu sledujících. Tento trend experti označují za alarmující a upozorňují na dramatický růst společenských nákladů spojených s hazardem.

4. České zdroje – co můžeme říct o bezpečnosti a definici

Naštěstí existují i české iniciativy, které přispívají k objektivnímu pohledu na hazard. Weby se věnují především bezpečnosti a věrohodnosti online kasin, stejně jako vysvětlení samotné podstaty gamblingu v zákonném i praktickém smyslu.

5. Proč kombinace influencerů + hazard = nebezpečná směs

a) Psychologický tlak a idealizace

Influenceři často předkládají hazard jako zdroj rychlého úspěchu. Sledující pak vidí jen vítězné momenty, nikoli reálné ztráty.

b) Skrytá reklama a nedostatečná transparentnost

Mnoho tvůrců ani neuvádí, že jde o placenou propagaci. Publikum pak ztrácí možnost kritického posouzení obsahu.

c) Cílení na mladé a vnímavé publikum

Mladí lidé tráví na sociálních sítích hodiny denně a právě oni jsou k hazardní reklamě nejvnímavější. Často pak začínají sázet ještě před dosažením plnoletosti.

Závěr & doporučení: jak minimalizovat škody a zodpovědně řídit digitální prostředí

Vzdělávání a mediální gramotnost – lidé by měli rozpoznat, kdy jde o reklamu a jaká jsou rizika.

Transparentnost a regulace – jasné označování reklam a omezení cílení na mladistvé.

Odpovědná komunikace od influencerů – místo jednostranného slibování výdělků by měli mluvit i o rizicích.

Použité zdroje

Springer – Studie o vlivu influencerů na hazardní chování

Frontiers in Psychology – Výzkum vlivu reklamy na hráče

The Times – Australská reportáž o pokie influencerech

CasinoHráč.cz – Bezpečnost a věrohodnost online kasin

Sázení-on-line.eu – Co je to gambling

Text je součástí Refresher blogu, není redakčním obsahem. Administrátory můžete kontaktovat na [email protected].

Ohodnoť blog
0
Odeslat správu

Chceš vědět, když adam přidá nový blog?

Zadej svůj mail a dostaneš upozornění. Kdykoliv se můžeš odhlásit.