Zjednodušeně řečeno jde o strategii, která spojuje komunikační kanály do jednotné formy komunikace. Jak konkrétně využíváte omnichannel v komunikaci se zákazníky?
Představte si velký orchestr, kde každý nástroj hraje svou vlastní melodii a všechny společně vytvářejí dokonalou harmonii a jedinečný umělecký zážitek.
Podobně může fungovat i vaše omnichannel hlasová komunikace a helpdesk. Všechny různé typy komunikace se zákazníky (telefon, e-mail, chat) máte na jednom místě, což výrazně usnadňuje správu a analýzu dat o zákaznících.
Informace o zákaznících a jejich interakcích jsou sdíleny se všemi členy týmu a vy můžete poskytovat rychlejší a efektivnější služby. Na základě historie zákazníků můžete vést velmi konkrétní a akční konverzace a vytvářet personalizované nabídky.
Tato vícekanálová komunikace vám pomůže s cílenějšími marketingovými kampaněmi a zvýšením prodeje.
Omnichannel přístup však není jen o samotné komunikaci. Omnichannel marketingové strategie jsou založeny na konzistentní komunikaci se zákazníkem napříč všemi komunikačními kanály (webové stránky, sociální média, e-mail, letáky).
Omnichannel vede zákazníka celým nákupním procesem velmi sofistikovaným způsobem a v každém kroku mu poskytuje stejnou hodnotu a zkušenost. Zákazník může například zahájit online nákup, ale nedokončí ho. Poté se mu zobrazí reklama na produkt na sociální síti a může se rozhodnout, zda nakoupí online, nebo přijde do kamenné prodejny.
Díky této strategii zákazníci vnímají značku jako ucelený celek, bez ohledu na kanál, jehož prostřednictvím s obchodem komunikují. Konzistentní zkušenost zákazníků zvyšuje jejich věrnost značce.
Údaje o zákaznících shromážděné z různých kanálů umožňují lépe porozumět jejich chování a zákazník se stává středobodem celé marketingové strategie.
Omnichannel úspěch spočívá v objevení a využití způsobu, jak komunikovat se zákazníkem v daném okamžiku. Omnichannel je cesta, která se neustále vyvíjí a přizpůsobuje měnícím se potřebám zákazníků.
Rostoucí spokojenost zákazníků podporuje jejich zájem o sdílení obsahu, šance na pozitivní doporučení a samozřejmě opakované nákupy.
Foto: elements.envato.com
Text je součástí Refresher blogu, není redakčním obsahem. Administrátory můžete kontaktovat na [email protected].
Chceš vědět, když fadam přidá nový blog?
Zadej svůj mail a dostaneš upozornění. Kdykoliv se můžeš odhlásit.