Bohužel většina takovýchto vizí ale skončí v hlavě autora, maximálně na papíře v šuplíku. Někteří podnikatelé a vizionáři to však myslí o trochu reálněji, a svůj nápad na inovativní software by rádi zhmotnili v reálnou aplikaci. A právě pro ty z vás jsme si připravili tento článek, který vám nabídne alespoň základní vhled do odvětví vývoje aplikací a programů na míru.
Pojďme od začátku, vysvětleme si, co je to vlastně aplikace. Aplikace je software navržený tak, aby usnadnil určitou úlohu nebo soubor úloh. Může jít o cokoliv od jednoduchých kalkulaček až po komplexní CRM systémy. Setkat se můžeme se základními dvěma variantami – mobilními aplikacemi pro operační systémy chytrých telefonů, a webovými aplikacemi pro širou škálu rozhraní. Každá varianta s sebou přináší některé výhody i nevýhody, které si je třeba uvědomit. Doporučujeme si přečíst naše brožury věnované právě mobilní i webové verzi či závěrečné porovnání. Pokud si s tím stále nejste jistí, napište nám, a společně si k vašemu nápadu můžeme nezávazně zavolat.
V úvodní fázi příprav byste si měli připravit svůj vlastní business plán. O jeho “nejlepší” podobě se přou vědci a ekonomové celého světa. Jedni zastávají názor, že by měl být co nejobsáhlejší a plný spoustou detailů, a jiní, kteří zastávají více agilní přístup, naopak odkazují na jednoduchost, stručnost a výstižnost. Pokud si nejste v tomto oboru jisti, jaké to jsou, můžeme doporučit velmi rozšířený nástroj Lean Canvas, v rámci kterého můžete obchodní plán sepsat na jeden jediný papír. Ať si vyberete jakýkoliv směr, myslete na jedno – musí vám dát odpovědi na klíčové otázky. Mezi tato kromě mnoha dalších důležitých témat patří často tvůrci opomíjený způsob monetizace, aneb strategie, jak na své aplikaci vydělat.
Krok dva – uvědomit si, co obnáší takový vývoj aplikace. Jedná se o komplexní proces, který zahrnuje několik fází od definování vašich požadavků a očekávání, tvorbu analýz, přes technologický a grafický návrh, samotný vývoj a testování, až po nasazení. Každá fáze má svá specifika, která nelze opomenout. Nebuďte na to sami, najděte si kvalitního parťáka vašeho vývoje, a společně vytvořte něco velkého. Právě výběr dodavatele může být klíčovým pro úspěch či neúspěch vašeho projektu. Spolupráce s nespolehlivým nebo nezkušeným týmem může znamenat ztrátu času i financí. Hledejte reference, případové studie a dejte i na svůj vlastní pocit. Z naší zkušenosti ale nikdy nestavte cenu na první pozici... přece jen ani v domácnosti byste se pravděpodobně nerozhodli pro využití služeb toho nejlevnějšího řemeslníka. Pár rad a typů, jak vybrat “toho správného”, jsme pro vás sepsali zde.
Krok tři – zahájení vývoje a taky začátek mnoha dalších aktivit, které vás dříve nebo později čekají. Programování vašeho nápadu může být otázka měsíců, ale určitě po tu dobu neusněte na vavřínech a věnujte se přípravám vstupu na trh. S vývojáři buďte v pravidelném kontaktu, sami si různé verze procházejte a testujte. Rozhodně nepodceňte důležitost marketingu, aplikací je totiž plný svět, a vám se musí podařit přesvědčit zákazníky, proč právě vám věnovat místo ve svém telefonu (a třeba i srdci).
Závěrem? Pokud máte dobrý nápad na jedinečnou aplikaci, reálné cíle a chuť něčeho dosáhnout, rádi vám s tím u nás v MEMOS Software pomůžeme v rámci bezplatné úvodní analýzy - požádat si o ni můžete zde. Máme za sebou více než tisícovku úspěšně ukončených projektů pro zákazníky z celého světa a rádi mezi ně přidáme i ten váš.
Text je součástí Refresher blogu, není redakčním obsahem. Administrátory můžete kontaktovat na [email protected].
Chceš vědět, když MoniB přidá nový blog?
Zadej svůj mail a dostaneš upozornění. Kdykoliv se můžeš odhlásit.