na výrobu elektrických baterií v hodnotě 4,3 miliardy dolarů. Jako místo výstavby nového závodu byl určen stát Georgia. Stavba bude zahájena ve druhé polovině letošního roku, ale skutečná výroba baterií by měla začít nejdříve koncem roku 2025.
Výrobci autobaterií musí splňovat přísná kritéria týkající se zdrojů surovin, aby mohli američtí zákazníci získat daňové úlevy pro elektromobily. Společnosti Kia Motors Corporation a Hyundai Motor Company, které jsou součástí skupiny Hyundai Motor Group, tyto požadavky zatím nesplňují, takže výstavba závodu jim má tuto atraktivní výhodu poskytnout. Současně vytvoří 3 000 pracovních míst, výrobní kapacitu 30 gigawatthodin pro přibližně 300 tisíc e-at, čímž se zvýší množství vyrobených vozidel na půl milionu kusů. Kromě nového závodu již Hyundai navázal spolupráci se společností SK On, která rovněž zahájí výrobu v roce 2025.
Odškodnění za krádeže
Společnosti Hyundai a Kia zároveň souhlasily s urovnáním hromadné žaloby v hodnotě 200 milionů dolarů kvůli rozsáhlým krádežím svých vozidel, čímž odškodnily přibližně 9 milionů amerických majitelů. Tato částka představuje náhradu škody, spoluúčast na pojištění a další náklady spojené s krádeží. V reakci na zvýšený počet krádeží svých výrobků oznámily korejské automobilky aktualizaci softwaru pro více než 8,3 milionu amerických vozidel, aby se podobným situacím v budoucnu vyhnuly. Vyhlídky společnosti Hyundai na růst jsou v posledních letech příjemné díky stabilní obchodní strategii a naskočení na trend elektromobilů, přičemž její úspěšné kroky jsou patrné zejména od začátku letošního roku.
Výkonnost akcií společnosti Hyundai Motor Company za posledních pět let (Zdroj: Google) *
LG a Stellantis
V případě výstavby závodu se společností Hyundai se jedná o sedmý závod na výrobu baterií, který je v provozu nebo ve výstavbě na americkém kontinentu pro společnost LG Energy Solution. Nejproblematičtější z nich je v současné době závod v Ontariu, protože společnost Stellantis, s níž na výstavbě spolupracuje, pozastavila výrobu kvůli neuspokojeným požadavkům z Kanady. Ontarijský ministr průmyslu tvrdí, že společnosti Stellantis byla poskytnuta dostatečná finanční pomoc na výstavbu. Pokrok ve výstavbě ovlivnil zákon Spojených států o snížení inflace (IRA), který nabízí podnikům různé pobídky pro ekologické technologie. Ontarijský premiér Doug Ford nakonec poskytne společnosti dodatečné finanční prostředky a posune tuto patovou situaci ke zdárnému řešení, aby byla zachována možnost vzniku nových pracovních míst a zlepšila se kvalita života v regionu. Federální ministr průmyslu Francois-Philippe Champagne byl tímto oznámením nadšen a s prezidentem společnosti LG Energy Solution sdílí vizi budoucnosti elektrických baterií.
Výkonnost akcií společnosti LG Corporation za posledních pět let (Zdroj: Google) *
Greenpeace chce urychlit cestu k dekarbonizaci
Ekologická organizace Greenpeace vyzvala společnosti Toyota a Volkswagen, aby snížily spotřebu oceli a zmenšily tak rozměry svých modelů, protože přechod na elektronická auta znamená, že emise budou s větší pravděpodobností pocházet z materiálů. Greenpeace tvrdí, že automobilky navzdory závazkům snížit uhlíkovou stopu ze zpracování oceli nepřijaly dostatečně konkrétní opatření. Podle Greenpeace patřily Toyota Motor Corp, Volkswagen AG a Hyundai Motor Group v roce 2021 k největším spotřebitelům oceli, a to především díky vysokým objemům prodeje vozů SUV. Toto oznámení Greenpeace slouží jako výzva pro výrobce automobilů, aby upřednostnili dekarbonizaci v dodávkách oceli a snížili svou celkovou spotřebu oceli.
Olívia Lacenová, hlavní analytička společnosti Wonderinterest Trading Ltd.
* Minulá výkonnost není zárukou budoucích výsledků.
Text je součástí Refresher blogu, není redakčním obsahem. Administrátory můžete kontaktovat na [email protected].
Chceš vědět, když Olivia Lacenova přidá nový blog?
Zadej svůj mail a dostaneš upozornění. Kdykoliv se můžeš odhlásit.