Chcete začít podnikat, ale bojíte se výše nákladů a nejste si jisti, zda bude mít vaše podnikání úspěch? Základem podnikání je mít minimální náklady a maximální výnos, tedy dosažení co nejvyššího podnikatelského zisku. Jak takového výsledku dosáhnout? Základem je vytvoření podnikatelského plánu. S ním budete mít jistotu, že budete dopředu znát většinu nutných nákladů a také zjistíte, zda máte šance uspět a mít výdělečný podnik.
Když sestavujete podnikatelský plán, vždy vycházejte z varianty vyšších nákladů a nižších příjmů. Sestavte si tabulky, plánujte každý měsíc samostatně, abyste zahrnuli i sezónní výkyvy. Nezapomeňte na kompletní seznam nákladů, pronájmy, pojištění, mzdy, splátky, propagace a podobně. Reagujte ihned na odchylky od plánu buď snížením některých nákladů, nebo navýšením cen. Při omezeném rozpočtu musíte uvážit, kam investovat, a kde by se dalo ušetřit. Pracujte s okolím, se zákazníky, snižte náklady na propagaci, využijte všech způsobů, jak ušetřit na provozu. Začít můžete třeba u reklamy, bez propagace se výrobky ani služby neprodají.
Spokojený zákazník je výbornou formou reklamy. Získejte reference a kontakty na další možné zájemce. Uvažte, zda nespolupracovat s okolními podnikateli, někdy je možno dělat reklamní akce společně a o náklady se podělit. Odkazy na spokojené zákazníky můžete využít i při prezentacích. Televizní reklama je drahá, ale někdy výhodné ceny nabízí místní vysílání. Přispívejte do tisku, můžete nabízet i poradenství. Zaujmete tak další zákazníky. Používejte nejrůznější marketingové nástroje, vyzkoušejte je a vytipujte si ty nejúčinnější pro různé cílové skupiny.
Hledáte další tipy, jak snížit náklady? Zkuste při šetření maximálně využívat internet. Při důkladné analýze trhu můžete objevit další klientelu. Navíc můžete získat cenné náměty od dalších podnikatelů. I internetový prodej může být levný, nemusíte hned zavádět vlastní e-shop. Lze vyzkoušet také aukční portály či další způsoby internetového prodeje. Můžete navštívit i různé chaty ve skupinách s podobným zaměřením, získáte tak sledovatele a návštěvníky vašich stránek. Zaměřte se také na firemní identitu, vzhled vizitek, firemního papíru a přitažlivost značky. Pokud nechcete nebo nemůžete investovat do vlastní provozovny, zkuste open space prostor. A pokud vaše podnikání není stabilní, je vhodnější mít provozovnu v pronájmu a nechat si prostor pro změnu.
Mnoho věcí pro své podnikání můžete pořídit zdarma nebo s minimálními náklady. Mnoho formulářů najdete na internetu a nemusíte je tvořit nebo kupovat. I mnohý firemní software lze získat jako bezplatnou verzi. Vybavení nemusí být úplně nové, za použité zaplatíte mnohem méně. Obrovskou úsporu vám mohou přinést alternativní tonery do tiskárny. Mnoho dodavatelů nabízí právě toto recyklované zboží. Jen je potřeba dát pozor na to, aby zakoupené tonery do tiskárny měly plnou kvalitu jako originál. Prověřte si recenze a přečtěte si obchodní podmínky a záruky. Vyberte si také vhodnou pojistku pro vaše podnikání, abyste byli dostatečně chráněni, ale zbytečně nepřepláceli.
I na zaměstnancích můžete ušetřit – brigádníci mohou být najímáni pouze v případě, kdy je opravdu potřebujete. Lze si pronajmout zaměstnance na určitou dobu, tuto službu nabízejí pracovní agentury. Místo zvyšování mezd dejte zaměstnancům benefity. Pro úsporu na dani z příjmů využijte možnost podnikání se spolupracující osobou. Nezapomeňte uplatnit všechny možné slevy na dani a vyšší daňové odpisy. Výhodné je také využití daňové ztráty a paušálních výdajů. Zjednodušíte si tak vedení dokladů a ještě ušetříte.
Text je součástí Refresher blogu, není redakčním obsahem. Administrátory můžete kontaktovat na [email protected].
Chceš vědět, když bara.holkova1 přidá nový blog?
Zadej svůj mail a dostaneš upozornění. Kdykoliv se můžeš odhlásit.